пенопласт батайск

Güce Tapanlar ve Tarihe karşı sorumluluğumuz

Güce Tapanlar ve Tarihe karşı sorumluluğumuz

http://hyterairan.ir/life/seno-kupit-pervouralsk.html Gönderildi.Eser Alpkaya in Yazarlar, Yorum & Görüş

see Geçmi?ten günümüze ufak bir tarih yolculu?una ç?kt???m?zda birçok firavun, buy diktatör ve tüm yönetimi iki duda??n?n aras?na hapsetmi? tek adamlar?n bu dünyadan geçip gitti?i görülmektedir. Ve yine bunlar?n kar??s?nda onurlu bir ?ekilde durmay? ba?arm?? hakk?n kelam?n? ta??yan peygamberlerin, cure dü?ünürlerin ve tek ba??na bireylerin bir nevi tarihin bize sunmu? oldu?u müthi? diyalektik içinde var olmu?lard?r.

go site закладки екатеринбург фен Güce tapanlar ve tarihe kar?? sorumlulu?unun bilincinde olanlar kimler?

сайты где соль закладка Güce tapanlar; kendi gölgelerinden korkanlar?n kurduklar? korku sistemlerinin, cure korku imparatorluklar?n?n; bu sanal dünyan?n içinde yer edinebilmek için onlar?n alt?nda palazlanan yaln?z bireylerdir.

Tarihe kar?? sorumlulu?un bilincinde olanlar; gelecek nesillere emsal te?kil edecek ad?mlar? at?p, hiçbir izm sanca??n?n alt?nda kendini yok etmeden, üstüne dü?en sorumlulu?u ve s?rtland??? a??r misyonun bilincinde olan tek ba??na bireylerdir.

Tarihe atfedilen bu sorumlulukta amac?m?z tarihi tanr?salla?t?rmak de?ildir elbette. Ama tarihin olu?umunda önemli rol sahibi olan hür bireylere vurgu yapmak için bu ?ekilde iddial? bir tan?m kullan?lm??t?r. Tarih kimi dü?ünürlere  göre sürekli ileriye do?ru gitmektedir ve nihai amac? insan?n mutlak özgürlü?üdür. Kant, Hegel, Marx tarih felsefesine önemli katk?s? bulunan dü?ünürlerdendir.

?imdi konumuzu ilmek ilmek i?leyebilmemiz için bize miras kalan kaynaklar vas?tas?yla farkl? örnekler üzerinden ufak bir tarih yolculu?una ç?kal?m.

FiRavun(Tanr? Ra’n?n o?lu) 2. Ramses ve Hz. Musa aras?nda M.Ö 13. yüzy?lda ya?anan Kuran’da ve di?er kutsal kitaplarda etrafl?ca anlat?lan bu olay? ilk örne?imiz olarak gösterebiliriz. Ya?ad??? dönemde M?s?r’da büyük bir korku imparatorlu?u kuran ve ülkesinin tüm mülkünü sahiplenip, insanlara zorbal?kla hükmeden firavunun kar??s?nda mülkün Allah’?n oldu?unu söyleyen ve Hakk’?n kelam?n? getiren Musa peygamber ç?kt???nda ise tarih yine teze kar?? kendi tezini do?uracak ve iyi ve kötünün sonsuz oyunu sahneye koyulacakt?r.

Hayat?n içinde sürekli kendini yenileyen bu olaydan dilimize firavunla?mak olarak geçen bütün mülkü ve gücü merkezile?tirerek zorbal?kla totaliter sistemler olu?turmak niyetinde olanlar için bu örnek unutulmamal?d?r. Firavunlar gücü ellerinden kaybettiklerinde, güçten dü?tüklerinde öldürülürlerdi.  Otoritelerini koruyabilmek için ise  halk? güçsüzle?tirmeye çal???rlard?. Firavunlar?n ortak özelliklerinden en önemlisi ise özellikle dini de?erleri ve din adamlar?n? bu yolda araç olarak görmeleri ve tüm imkanlar?yla bu kaynaktan istifade etmeye çal??malar?d?r.

Yaz?m?z?n giri?ine tarihten bu teolojik referansla ba?lamay? uygun gördüm. Dinler tarihine bak?ld???nda zulmün ve adaletsizli?in sembolleri Nemrut’a kar?? ?brahim, Firavun’a kar?? Musa, Ferisilere kar?? ?sa, Kurey?’e kar?? Muhammed, Kisra’ya Zerdü?t, Raca’ya kar?? Buddha ç?kt???n? ve farkl? yötemlerle isyan hareketini ba?latt??? görülecektir. ??in ilginç taraf? Nemrutlar?n, Firavunlar?n, Ferisilerin, Kurey?’in hepsinin sözde Allah’a iman edenlerden oldu?udur.  Bu nedenle dini kaynaklara sadece inanan-inanmayan olarak de?il de, aktar?lmak istenen as?l mesaj? anlamak maksad?yla yakla??lmas? kan?mca en do?ru yöntem olacakt?r. Giri? yaz?m? örnekle ilgili oldu?unu dü?ündü?üm ?u sözle tamamlamak istiyorum:
“Küfür ile iman aras?nda fark gören kafirdir; kafir ile mümin aras?ndaki fark? göremeyen ise daha da kafirdir.”

Eser Alpkaya

 

http://escribientes.com/good/poppersi-kupit-v-moskve.html Kaynaklar:

спайс омск закладках 1 Hegel ve Marx’?n tarih anlay??lar?n?n kar??la?t?r?lmas?

acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/4260/4744.pdf

enter 2 Tarihin Sonuna ?li?kin Fikirler

sbd.ogu.edu.tr/makaleler/124407_1_Makale_3.pdf

see url 3 Kuranda geçen firavun ayetleri

http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-firavun-ile-ilgili-ayetler.html

go to link 4 Foto?raf?n hikayesi

http://www.haberhakki.com/genel/bir-tek-o-nazi-selami-vermiyor-peki-o-adam-kim.html

Hakkında Eser Alpkaya

5 yorumlar

  1. Hasan Münir ÖZCAN

    Slm Eser’ciğim : ) Yazını okudum, doğru bir bakış açısı ortaya koymuşsun, çok isabetli tespitlerde bulunmuşsun ve anlatmak istediğini güzel izah etmişsin. Seni tebrik ediyorum.

    Dünyadaki zulmün yaygın olmasının asıl nedeni iyilerin çok az olmasından değil; iyilerin kötülere nazaran, daha korkak olmasından kaynaklanmaktadır.

    İyiler, en az kötüler kadar cesur olup zulme karşı mücadele etmedikçe, dünyada bir şeylerin düzelmesini beklemek hayalperestlik olur. İşte senin işaret ettiğin Peygamberler ve bana göre aydınlar bu kutlu mücadeleyi vermişlerdir.

    Yazında yer alan: “İşin ilginç tarafı Nemrutların, Firavunların, Ferisilerin, Kureyş’in hepsinin sözde Allah’a iman edenlerden olduğudur.” Bu bölümde zikrettiğin Kureyş müşrikleri Allah’a inanıyorlar, diğerleri çok farklı inançlara sahipler. Fakat asıl ortak yanları inanç sistemlerini kendileri oluşturmuşlar ve insanlara da sistemi dayatmışlardır.
    Kureyşlilere gelince; onlar en üstün güç sahibi, her şeyi bilen ve yaratıcı bir ilah olarak, Allah’a cc inanmışlardır. Ancak Allah’ın emir ve yasaklar ile kurallar belirlemesini kabul etmemişlerdir. Yani bizi yaratan emir ve yasaklar ile (içki, kumar, zina, faiz vs. yasaklar; namaz, oruç, zekat, hac vs emirler; adalet, iyilik, yardımlaşma gibi erdemler vb) şeyler ile hayatımıza müdahale etmez diye Dini Nasları kabul etmemişler, ahirette de biz yaptıklarımızdan hesaba çekilecek değiliz demişlerdir.

    Yazının sonunda ki “Küfür ile iman arasında fark gören kafirdir” ifadesini anlayamadım. İzah edersen sevinirim.

  2. Öncelikle böyle güzel bir yazı kaleme almandan dolayı seni kutlarım.siz gençler geniş imkanlarla donanımlısınız.eger olay ve hadiselere geniş zaviyeden tarafsız ve geçmişin muhasebesi içerisinde bakmaya devam ederseniz,yaşanan olaylara doğru teşhis koymuş olursunuz.siz müspet ve menfi ilimleri okuyup araştırarak insanımızın maddi,manevi hastalıklarına da çareler sunacaksınız.üsdat bediüzzaman ne güzel demiş.Bismillah, hayırlı bir işe, Allah’ı hatırlayarak ve ondan yardım isteyerek başlandığı için, bu bir zikirdir. Zira, zikir: Allah’ı anmak, hatırlamak demektir.

    Elhamdulillah ise: Verilen nimetlerden, ihsanlardan ,ikramlardan dolayı, Allah’a, hem teşekkür etmek ve hem de onu sena etmek, yüceltmek için kullanılır.

    Fikir ise: Düşünmek demektir. Kendisine ulaşan nimetlerin nasıl yaratıldığını, ve o nimetlerin kim tarafından yaratılabileceğini düşünmektir. Bir misalle bu konuyu biraz daha açalım: Elimize aldığımız bir meyveyi yerken, elimiz, dilimiz, ağzımız, midemiz ve hücrelerimiz ondan istifade ederken, akıl da boş durmayacak ve o da hissesini alacaktır.SİZ DÜŞÜNMEYE VE ÜRETMEYE DEVAM EDİN.Selam ve dua ile.

  3. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Münir hocam söylediklerinizin önemli bir kısmına katılıyorum. Cahiliye dönemindeki arap yarım adası hakkında sanırım görüşleriz ayrılıyor. okumalarımda gördüğüm cahiliye döneminde de hac zekat oruc kurban gibi rituellerin olduğu ama içeriğinin tahrif edilmiş bir şekilde. Zekat sosyal bir adaleti sağlamaktan uzak, hac kabeyi ele geçiren çeteler tarafından kendi çıkarları doğrultusunda putlara yönelik yapılıyordu. Yine kurban putlar için kesiliyordu vs. aslında bugünden kıyasla baktığımızla vaziyetin o duruma ne kadar da benzediğini rahatça söyleyebiliriz sanırım. sizin yorumunuz üzerine biraz netten göz attım. şu kaynak gözüme ilişti:
    http://www.ilimdunyasi.com/asri-saadette-islam/musrik-araplar-ve-gelenekleri/?wap2
    yine nuzul sırasına göre ilk surelerden olan maun suresinin başında geçen hatırladığım kadarıyla ‘onlar namazlarını kılarlar ama yoksulu göz etmezler’ mealindeki ayetler de cahiliye döneminde bu rituellerin var olduğunu kanıtlar nitelikte sanırım.
    ‘Küfür ile iman arasında fark gören kafirdir’den maksat allah’a inanan ya da inanmayan arasında fark görmek gerçeği örtmekttir. Çünkü hakikat inanmak inanmamak meselesi değil. Bunu yine felsefe tarihi açısından iki önemli ekol idealism ve materyalism doğulu düşünürler tarafından sentezlenmesi olarak da görülebilir. mesele burada bu sözden yola çıkarak hakikat yolunda olanlarla, gerçeği örtenler arasında farkı görebilmek olduğunu düşünüyorum.

  4. Merhaba Alp Kardeşim yazın özellikle görülmek istenmeyenlerin görülmekten başak çaresi, seçeneği olmadığını göstermesi bakımından çok güzel olmuş. Eline, emeğine, gönlüne sağlık.

Cevap Ver.

Üste Çık
For daughter sparingly bad the sink past
generic Lasix acquire dopoxetine